Quotejentikhati Photos & Videos on Instagram

Report inappropriate content

_cikjueviolet

Regrann from @jentikhati - Walau besar mana pun dugaan kau, percayalah bahawa Allah ada rancangan yang terbaik buat kau. Dia sayang kita semua, kerna itu Dia duga kita dan mahu lihat adakah kita masih meminta pada Dia. Teruskan jadi kuat dan jangan lupa bahawa, Allah sentiasa ada bersama kita. 😊. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb - #regrann

0

thereposst

#RepostSave @jentikhati with @repostsaveapp ・・・ Walau besar mana pun dugaan kau, percayalah bahawa Allah ada rancangan yang terbaik buat kau. Dia sayang kita semua, kerna itu Dia duga kita dan mahu lihat adakah kita masih meminta pada Dia. Teruskan jadi kuat dan jangan lupa bahawa, Allah sentiasa ada bersama kita. 😊. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - Salam Asar semua😊🙌. . Kalau nak berubah mulakan dengan solat, bila solat kita jaga. . Allah akan bagi kekuatan yang luar biasa untuk kita berubah. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - Allahu Akbar, betul sekali. . Teguran untuk diri sendiri😰. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

budok_jalal

Salam Asar semua😊🙌. . Kalau nak berubah mulakan dengan solat, bila solat kita jaga. . Allah akan bagi kekuatan yang luar biasa untuk kita berubah. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati

Salam Asar semua😊🙌. . Kalau nak berubah mulakan dengan solat, bila solat kita jaga. . Allah akan bagi kekuatan yang luar biasa untuk kita berubah. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

9

jentikhati

Allahu Akbar, betul sekali. . Teguran untuk diri sendiri😰. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

20

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - 🔥SAHABAT🔥 Sangat indah apabila punyai sahabat yang beriman. Bila kita dihimpit ujian, dengan segera dia kembalikan kita kpd kalam Allah yang tenang dan mendamaikan. Sahabat yang mulia sentiasa membawa kita ke jalan Allah SWT. Akan terpalit haruman akhlaq dan terlekat wangian imannya pada kita. Carilah sahabat yang kenal akhirat, sahabat yang sanggup bersusah payah bersama kita kerana Allah SWT. Ukhuwah fillah abadan abadaa. Kemanisan ukhuwah hanya terjalin bila taaruf dapat kita hayati dengan sebenar-benarnya. Bermunajatlah dalam doa Rabitah agar persahabatan kita diredhai Allah, kekal bersahabat hingga ke Jannah. Aaminn.. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

2

iamhafizah03

Regrann from @jentikhati - Walau besar mana pun dugaan kau, percayalah bahawa Allah ada rancangan yang terbaik buat kau. Dia sayang kita semua, kerna itu Dia duga kita dan mahu lihat adakah kita masih meminta pada Dia. Teruskan jadi kuat dan jangan lupa bahawa, Allah sentiasa ada bersama kita. 😊. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb iamhafizah - #regrann

0

fantaxfanti

RepostBy @jentikhati: "Walau besar mana pun dugaan kau, percayalah bahawa Allah ada rancangan yang terbaik buat kau. Dia sayang kita semua, kerna itu Dia duga kita dan mahu lihat adakah kita masih meminta pada Dia. Teruskan jadi kuat dan jangan lupa bahawa, Allah sentiasa ada bersama kita. 😊. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb" (via #InstaRepost @AppsKottage)

0

jentikhati

Walau besar mana pun dugaan kau, percayalah bahawa Allah ada rancangan yang terbaik buat kau. Dia sayang kita semua, kerna itu Dia duga kita dan mahu lihat adakah kita masih meminta pada Dia. Teruskan jadi kuat dan jangan lupa bahawa, Allah sentiasa ada bersama kita. 😊. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

17

dilla_oilavista

Betul sgt😥 Tengoklah anak2 kita. Kita baru je marah tak sampai 10 saat kejap tadi. Dia dtg balik peluk kita. Ya Allah. Berilah kelembutan hati kepada kami. 😥 Repost from @jentikhati @TopRankRepost #TopRankRepost Yang terpenting bagi kita bukanlah mempermasalahkan dan membesar-besarkan perbuatan - perbuatan khilaf orang lain. . Yang terpenting bagi kita adalah belajar memahami dan melatih jiwa untuk mahu dan mampu memaafkan orang lain. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

1

jentikhati

100

jentikhati_clothing

Regrann from @jentikhati - 🔥SAHABAT🔥 Sangat indah apabila punyai sahabat yang beriman. Bila kita dihimpit ujian, dengan segera dia kembalikan kita kpd kalam Allah yang tenang dan mendamaikan. Sahabat yang mulia sentiasa membawa kita ke jalan Allah SWT. Akan terpalit haruman akhlaq dan terlekat wangian imannya pada kita. Carilah sahabat yang kenal akhirat, sahabat yang sanggup bersusah payah bersama kita kerana Allah SWT. Ukhuwah fillah abadan abadaa. Kemanisan ukhuwah hanya terjalin bila taaruf dapat kita hayati dengan sebenar-benarnya. Bermunajatlah dalam doa Rabitah agar persahabatan kita diredhai Allah, kekal bersahabat hingga ke Jannah. Aaminn.. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati_clothing

Regrann from @jentikhati - Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati_clothing

Regrann from @jentikhati - Hati Tempat Pandangan Allah Apapun yang kita lakukan, tempat pandangan Allah terhadap kita ialah pada hati kita. Dikatakan dalam hadis, Allah tidak menilai rupa lahir kita tetapi Allah menilai apa yang ada dalam hati kita. Dikatakan dalam Al-Quran, di hari Akhirat, harta dan anak tidak berguna lagi melainkan orang yang datang membawa hati yang selamat. Begitulah pentingnya hati ini. Serba-serbi yang kita lakukan dinilai Allah tergantung pada hati. Setiap amal itu dilihat daripada niat dan keikhlasan di hati. Sembahyang yang kita lakukan, Allah hanya terima jika ada khusyuk di hati. Begitu juga ibadah lainnya, begitu juga wirid zikir kita, hanyasanya dinilai Allah bila ada rasa-rasa di hati. Malah disebut juga Nabi, bila baik hati, baiklah seluruh anggota badan, jika jahat hati, jahatlah anggota badan. Dan dosa hati lebih besar akibatnya daripada dosa lahir. Jika hati ada riyak, jika hati ada sombong, jika hati ada hasad dengki, maka hati itu hanya layak duduknya di neraka. Sebaliknya hati yang ada rasa hamba seperti rasa diri tidak layak dan rasa hina di hadapan Tuhan, juga hati yang kuat imannya, hati yang sabar, redha, tawakkal, syukur dan pemurah. Hati seperti inilah yang mendapat pandangan Tuhan. Jadi, apa erti semua ini? Ia satu peringatan besar buat kita. Agar sentiasa memeriksa dan menjaga hati. Agar melebihkan soal hati daripada soal-soal lainnya. Moga kita selamat di dunia dan di Akhirat nanti. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

shahiera1295

@Regranned from @jentikhati - Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb - #regrann

0

wannajwa94

#Repost @jentikhati (@get_repost) • • • Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati

🔥SAHABAT🔥 Sangat indah apabila punyai sahabat yang beriman. Bila kita dihimpit ujian, dengan segera dia kembalikan kita kpd kalam Allah yang tenang dan mendamaikan. Sahabat yang mulia sentiasa membawa kita ke jalan Allah SWT. Akan terpalit haruman akhlaq dan terlekat wangian imannya pada kita. Carilah sahabat yang kenal akhirat, sahabat yang sanggup bersusah payah bersama kita kerana Allah SWT. Ukhuwah fillah abadan abadaa. Kemanisan ukhuwah hanya terjalin bila taaruf dapat kita hayati dengan sebenar-benarnya. Bermunajatlah dalam doa Rabitah agar persahabatan kita diredhai Allah, kekal bersahabat hingga ke Jannah. Aaminn.. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

75

shamastura06

#Repost from @jentikhati by @quicksave.app ・・・ Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb #InstaSaveApp #QuickSaveApp InsyaAllah selagi ade kudrat diri ini akan ku tolong stiap Insan Yang Allah hadirkan buat diri ku...Aamiinn...☺☺☺

0

jue_aisyah

#Repost @jentikhati (@get_repost) ・・・ Hati Tempat Pandangan Allah Apapun yang kita lakukan, tempat pandangan Allah terhadap kita ialah pada hati kita. Dikatakan dalam hadis, Allah tidak menilai rupa lahir kita tetapi Allah menilai apa yang ada dalam hati kita. Dikatakan dalam Al-Quran, di hari Akhirat, harta dan anak tidak berguna lagi melainkan orang yang datang membawa hati yang selamat. Begitulah pentingnya hati ini. Serba-serbi yang kita lakukan dinilai Allah tergantung pada hati. Setiap amal itu dilihat daripada niat dan keikhlasan di hati. Sembahyang yang kita lakukan, Allah hanya terima jika ada khusyuk di hati. Begitu juga ibadah lainnya, begitu juga wirid zikir kita, hanyasanya dinilai Allah bila ada rasa-rasa di hati. Malah disebut juga Nabi, bila baik hati, baiklah seluruh anggota badan, jika jahat hati, jahatlah anggota badan. Dan dosa hati lebih besar akibatnya daripada dosa lahir. Jika hati ada riyak, jika hati ada sombong, jika hati ada hasad dengki, maka hati itu hanya layak duduknya di neraka. Sebaliknya hati yang ada rasa hamba seperti rasa diri tidak layak dan rasa hina di hadapan Tuhan, juga hati yang kuat imannya, hati yang sabar, redha, tawakkal, syukur dan pemurah. Hati seperti inilah yang mendapat pandangan Tuhan. Jadi, apa erti semua ini? Ia satu peringatan besar buat kita. Agar sentiasa memeriksa dan menjaga hati. Agar melebihkan soal hati daripada soal-soal lainnya. Moga kita selamat di dunia dan di Akhirat nanti. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

pipicomel

Regrann from @jentikhati - Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb - #regrann

0

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

cthzqh

Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati

Hidup ini akan terasa indah bila kita banyak membantu orang. Namun, ianya akan lebih indah andai kita lakukannya bukan untuk dibalas jasa. Boleh jadi, orang yang kita banyak tolong tu lah yang akhirnya banyak menyusahkan kita, menyakitkan hati dan mengecewakan kita serta memburuk-burukkan diri kita pada orang lain. Sebab tu, bila nak buat baik dan menolong orang dengan harapan orang tersebut akan sayang, puji dan membalas jasa kita, hidup kita akan jadi sengsara. Letakkan harapan pada Allah. Kerana Allah takkan pernah sia-siakan amal hambaNya. Bahkan, Allah akan membalas amal kita dengan syurga. Maha pemurahnya Allah!. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

18

ummi_permatahatiku

#Repost @jentikhati (@get_repost) ・・・ Hati Tempat Pandangan Allah Apapun yang kita lakukan, tempat pandangan Allah terhadap kita ialah pada hati kita. Dikatakan dalam hadis, Allah tidak menilai rupa lahir kita tetapi Allah menilai apa yang ada dalam hati kita. Dikatakan dalam Al-Quran, di hari Akhirat, harta dan anak tidak berguna lagi melainkan orang yang datang membawa hati yang selamat. Begitulah pentingnya hati ini. Serba-serbi yang kita lakukan dinilai Allah tergantung pada hati. Setiap amal itu dilihat daripada niat dan keikhlasan di hati. Sembahyang yang kita lakukan, Allah hanya terima jika ada khusyuk di hati. Begitu juga ibadah lainnya, begitu juga wirid zikir kita, hanyasanya dinilai Allah bila ada rasa-rasa di hati. Malah disebut juga Nabi, bila baik hati, baiklah seluruh anggota badan, jika jahat hati, jahatlah anggota badan. Dan dosa hati lebih besar akibatnya daripada dosa lahir. Jika hati ada riyak, jika hati ada sombong, jika hati ada hasad dengki, maka hati itu hanya layak duduknya di neraka. Sebaliknya hati yang ada rasa hamba seperti rasa diri tidak layak dan rasa hina di hadapan Tuhan, juga hati yang kuat imannya, hati yang sabar, redha, tawakkal, syukur dan pemurah. Hati seperti inilah yang mendapat pandangan Tuhan. Jadi, apa erti semua ini? Ia satu peringatan besar buat kita. Agar sentiasa memeriksa dan menjaga hati. Agar melebihkan soal hati daripada soal-soal lainnya. Moga kita selamat di dunia dan di Akhirat nanti. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

qaseh_anis

#Repost @jentikhati (@get_repost) ・・・ Hati Tempat Pandangan Allah Apapun yang kita lakukan, tempat pandangan Allah terhadap kita ialah pada hati kita. Dikatakan dalam hadis, Allah tidak menilai rupa lahir kita tetapi Allah menilai apa yang ada dalam hati kita. Dikatakan dalam Al-Quran, di hari Akhirat, harta dan anak tidak berguna lagi melainkan orang yang datang membawa hati yang selamat. Begitulah pentingnya hati ini. Serba-serbi yang kita lakukan dinilai Allah tergantung pada hati. Setiap amal itu dilihat daripada niat dan keikhlasan di hati. Sembahyang yang kita lakukan, Allah hanya terima jika ada khusyuk di hati. Begitu juga ibadah lainnya, begitu juga wirid zikir kita, hanyasanya dinilai Allah bila ada rasa-rasa di hati. Malah disebut juga Nabi, bila baik hati, baiklah seluruh anggota badan, jika jahat hati, jahatlah anggota badan. Dan dosa hati lebih besar akibatnya daripada dosa lahir. Jika hati ada riyak, jika hati ada sombong, jika hati ada hasad dengki, maka hati itu hanya layak duduknya di neraka. Sebaliknya hati yang ada rasa hamba seperti rasa diri tidak layak dan rasa hina di hadapan Tuhan, juga hati yang kuat imannya, hati yang sabar, redha, tawakkal, syukur dan pemurah. Hati seperti inilah yang mendapat pandangan Tuhan. Jadi, apa erti semua ini? Ia satu peringatan besar buat kita. Agar sentiasa memeriksa dan menjaga hati. Agar melebihkan soal hati daripada soal-soal lainnya. Moga kita selamat di dunia dan di Akhirat nanti. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati

Allahu Akbar.. . Ya Allah, berikan aku kekuatan dan permudahkan urusan hidup ku. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

15

jentikhati

Hati Tempat Pandangan Allah Apapun yang kita lakukan, tempat pandangan Allah terhadap kita ialah pada hati kita. Dikatakan dalam hadis, Allah tidak menilai rupa lahir kita tetapi Allah menilai apa yang ada dalam hati kita. Dikatakan dalam Al-Quran, di hari Akhirat, harta dan anak tidak berguna lagi melainkan orang yang datang membawa hati yang selamat. Begitulah pentingnya hati ini. Serba-serbi yang kita lakukan dinilai Allah tergantung pada hati. Setiap amal itu dilihat daripada niat dan keikhlasan di hati. Sembahyang yang kita lakukan, Allah hanya terima jika ada khusyuk di hati. Begitu juga ibadah lainnya, begitu juga wirid zikir kita, hanyasanya dinilai Allah bila ada rasa-rasa di hati. Malah disebut juga Nabi, bila baik hati, baiklah seluruh anggota badan, jika jahat hati, jahatlah anggota badan. Dan dosa hati lebih besar akibatnya daripada dosa lahir. Jika hati ada riyak, jika hati ada sombong, jika hati ada hasad dengki, maka hati itu hanya layak duduknya di neraka. Sebaliknya hati yang ada rasa hamba seperti rasa diri tidak layak dan rasa hina di hadapan Tuhan, juga hati yang kuat imannya, hati yang sabar, redha, tawakkal, syukur dan pemurah. Hati seperti inilah yang mendapat pandangan Tuhan. Jadi, apa erti semua ini? Ia satu peringatan besar buat kita. Agar sentiasa memeriksa dan menjaga hati. Agar melebihkan soal hati daripada soal-soal lainnya. Moga kita selamat di dunia dan di Akhirat nanti. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

11

cik_anum

#Repost from @jentikhati with @regram.app ... Setiap yang berlaku pasti hikmanya Terima dengan sebaiknya dan sentiasa bersangka baik. . Kuatkan aku Ya Allah. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

1

jentikhati

9

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - ISTIKHARAH. . Kepada mereka yang nak lakukan solat sunat istikharah, pesan saya ikhlaslah niat di hati kerana mengharapkan redha Allah semata. Bukan istikharah kerana manusia atau kerana kita cintakan dia maka kita pun istikharah. . Kepada mereka yang nak istikharah, ketahuilah bahawa jawapan istikharah ini bergantung kepada kencenderungan hati kita sendiri. Hati kita itu lebih cenderung ke arah mana? Arah nak nikah atau tidak? Arah menerima lamaran dia atau menolak lamaran dia? Kita lebih tahu hati kita itu bagaimana. . Kepada mereka yang nak istikharah, dalam tempoh istikharah ini jauhi dia tetapi dekati Tuhannya. Biar dalam tempoh istikharah ini hati kita cuma fokus pada Allah. Ingatlah kita sedang istikharah tentang sesuatu yang kita tak tahu sama ada ianya baik untuk kita atau tidak. . Kalau boleh selama dalam tempoh istikharah ini jangan hubungi dia, jangan mesej dia, stop whatsapp atau stalk facebook dia, jangan dekati dia dalam tempoh istikharah, hati kita perlu fokus dan fokus itu cukup hanya pada Allah semata. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

1

jentikhati

ISTIKHARAH. . Kepada mereka yang nak lakukan solat sunat istikharah, pesan saya ikhlaslah niat di hati kerana mengharapkan redha Allah semata. Bukan istikharah kerana manusia atau kerana kita cintakan dia maka kita pun istikharah. . Kepada mereka yang nak istikharah, ketahuilah bahawa jawapan istikharah ini bergantung kepada kencenderungan hati kita sendiri. Hati kita itu lebih cenderung ke arah mana? Arah nak nikah atau tidak? Arah menerima lamaran dia atau menolak lamaran dia? Kita lebih tahu hati kita itu bagaimana. . Kepada mereka yang nak istikharah, dalam tempoh istikharah ini jauhi dia tetapi dekati Tuhannya. Biar dalam tempoh istikharah ini hati kita cuma fokus pada Allah. Ingatlah kita sedang istikharah tentang sesuatu yang kita tak tahu sama ada ianya baik untuk kita atau tidak. . Kalau boleh selama dalam tempoh istikharah ini jangan hubungi dia, jangan mesej dia, stop whatsapp atau stalk facebook dia, jangan dekati dia dalam tempoh istikharah, hati kita perlu fokus dan fokus itu cukup hanya pada Allah semata. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

53

_adlyha

jentikhati Yakin pada Allah. . Setiap yang berlaku pasti ada hikmahNya. Ingatlah, Allah adalah Sebaik-baik Perancang. . DIA tahu apa yang terbaik untuk hambaNya. Kita perlu usaha, doa dan tawakkal😊🙌. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb #twitter

0

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - Hiduplah seperti orang yang bersedia untuk mati. . Insya Allah diri akan lebih berani. Lebih tabah untuk mujahadah. Lebih cepat untuk bertaubat. Lebih gagah untuk beribadah. . Diri yang ingat mati hatinya akan hidup. Teruskanlah beramal soleh untuk menambah bekalan kita ke akhirat selagi kita masih bernyawa. . Prof Dr. Yusuf al-Qaradawi berkata: " setiap inci tanah di muka bumi ini ialah tempat yang paling subur untuk menanam benih syurga." Jom kita menjadi manusia akhirat tanpa kita meninggalkan dunia. . Dunia ini jambatan kita ke akhirat. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

pipicomel

Regrann from @jentikhati - Sembunyikan kebaikan yang kita lakukan. Tak perlu untuk hebohkan kepada orang lain. . Biarlah apa yang kita buat, hanya Allah yang pandang. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb - #regrann

4

jentikhati

Hiduplah seperti orang yang bersedia untuk mati. . Insya Allah diri akan lebih berani. Lebih tabah untuk mujahadah. Lebih cepat untuk bertaubat. Lebih gagah untuk beribadah. . Diri yang ingat mati hatinya akan hidup. Teruskanlah beramal soleh untuk menambah bekalan kita ke akhirat selagi kita masih bernyawa. . Prof Dr. Yusuf al-Qaradawi berkata: " setiap inci tanah di muka bumi ini ialah tempat yang paling subur untuk menanam benih syurga." Jom kita menjadi manusia akhirat tanpa kita meninggalkan dunia. . Dunia ini jambatan kita ke akhirat. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

5

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - Sembunyikan kebaikan yang kita lakukan. Tak perlu untuk hebohkan kepada orang lain. . Biarlah apa yang kita buat, hanya Allah yang pandang. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

1

mawaddah.shoppe

#Repost @jentikhati (@get_repost) ・・・ Sembunyikan kebaikan yang kita lakukan. Tak perlu untuk hebohkan kepada orang lain. . Biarlah apa yang kita buat, hanya Allah yang pandang. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati

Sembunyikan kebaikan yang kita lakukan. Tak perlu untuk hebohkan kepada orang lain. . Biarlah apa yang kita buat, hanya Allah yang pandang. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

16

wannajwa94

#sharingiscaring #peringatanbersama #Repost @jentikhati (@get_repost) • • • Bagi yang selalu diserang sakit kepala atau migrain, boleh cuba baca Surah Al Waqiah ayat 19. . Moga dapat menjadikannya rutin kita. ❤👍 . . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

pipicomel

Regrann from @jentikhati - Bagi yang selalu diserang sakit kepala atau migrain, boleh cuba baca Surah Al Waqiah ayat 19. . Moga dapat menjadikannya rutin kita. ❤👍 . . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb - #regrann

3

jentikhati

Bagi yang selalu diserang sakit kepala atau migrain, boleh cuba baca Surah Al Waqiah ayat 19. . Moga dapat menjadikannya rutin kita. ❤👍 . . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

94

jentikhati

60

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - TIPS LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR. . ■ Jangan sekali-kali tinggalkan alQuran. Ini cara mudah lepaskan diri dari seksaan kubur. . ■ Rumah yg dibacakan alQuran, pada waktu malam rumahnya bercahaya, sehingga dikenali malaikat. . ■ Jika mati orang yg suka baca Quran ini, cahaya di rumahnya akan diangkat ke langit & malaikat-malaikat akan tau, "ooo..mati sudah si pembaca Quran ini, mari kita solatkan rohnya". . ■ Di dalam kubur, malaikat akan berlemah lembut dgn mayat. . ■ AlQuran akan duduk di dada kita selepas kita selesai dimandi & dikafankan & terus menemani kita di dalam kubur. . ■ Azab kubur bermula sebaik mayat tidak dapat menjawab soalan malaikat. . ■ Sesi soal jawab berlangsung selama 3 hari. Ada riwayat lain kata 7 hari. . ■ Penting 7 hari ini kita mendapat doa dari anak yang soleh supaya hari-hari kita indah di dalam kubur. . ■ Masa mayat duduk kita akan sedar, "ohh...aku dah meninggal dah". . ■ Sebelum mati, tolong pastikan sekurang-kurangnya ada alMulk dalam dada kita. . ■ Dalam kubur alQuran akan berkata kepada mayat, aku ini alQuran yg dulu kamu baca dgn suara yang lantang & mendayu. . ■ Aku akan menemani kamu sehinggalah kamu masuk ke syurga. . ■ Lepas tu baru alQuran akan lepaskan mayat kpd dua malaikat yg akan menyoal. . ■ Jgn lupa salawat, cintailah Nabi sepenuh jiwa. . Ustaz Ahmad Dusuki @Radio IKIM . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati

TIPS LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR. . ■ Jangan sekali-kali tinggalkan alQuran. Ini cara mudah lepaskan diri dari seksaan kubur. . ■ Rumah yg dibacakan alQuran, pada waktu malam rumahnya bercahaya, sehingga dikenali malaikat. . ■ Jika mati orang yg suka baca Quran ini, cahaya di rumahnya akan diangkat ke langit & malaikat-malaikat akan tau, "ooo..mati sudah si pembaca Quran ini, mari kita solatkan rohnya". . ■ Di dalam kubur, malaikat akan berlemah lembut dgn mayat. . ■ AlQuran akan duduk di dada kita selepas kita selesai dimandi & dikafankan & terus menemani kita di dalam kubur. . ■ Azab kubur bermula sebaik mayat tidak dapat menjawab soalan malaikat. . ■ Sesi soal jawab berlangsung selama 3 hari. Ada riwayat lain kata 7 hari. . ■ Penting 7 hari ini kita mendapat doa dari anak yang soleh supaya hari-hari kita indah di dalam kubur. . ■ Masa mayat duduk kita akan sedar, "ohh...aku dah meninggal dah". . ■ Sebelum mati, tolong pastikan sekurang-kurangnya ada alMulk dalam dada kita. . ■ Dalam kubur alQuran akan berkata kepada mayat, aku ini alQuran yg dulu kamu baca dgn suara yang lantang & mendayu. . ■ Aku akan menemani kamu sehinggalah kamu masuk ke syurga. . ■ Lepas tu baru alQuran akan lepaskan mayat kpd dua malaikat yg akan menyoal. . ■ Jgn lupa salawat, cintailah Nabi sepenuh jiwa. . Ustaz Ahmad Dusuki @Radio IKIM . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

29

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - Tag Sahabat Anda😊👇. . Bukan senang punya sahabat yang sentiasa kirimkan doa buat kita❤🙌. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

2

nsbd01

Belajar untuk menghargai, semua orang ada kelebihan dan kekurangan. . Ubah lebih baik dari cari yang lain😊. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0

jentikhati

Tag Sahabat Anda😊👇. . Bukan senang punya sahabat yang sentiasa kirimkan doa buat kita❤🙌. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

229

jentikhati

Jaga hati. . Jangan sia-siakan untuk si dia yang tidak bersungguh-sungguh🙌. . . #jentikhati #twitterjentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

49

jentikhati_shop

Regrann from @jentikhati - Cintai lah diri sendiri dan kemudian ALLAH dan seterusnya baru lah mencintai manusia. . . #jentikhati #quotejentikhati #sentapjentikhati #dakwahjentikhati #padubeb

0